Administration af ejendomme og ejerforeninger
Administration af ejendomme (bolig og erhverv)
- Opkrævning af leje, aconto varme og andet ved PBS-opkrævning eller mailopkrævning
- Rykkerprocedure – 1. rykker sendes omkring den 10. hver måned og 2. rykker sendes omkring den 20. hver måned – skal der overgives til inkasso herefter, aftales dette med selskabet/ejer
- Betalinger og bogføring – der foretages løbende bogføring og betalinger
- Korrespondance - med ejer, lejere, samarbejdspartner (håndværkere o.a.) forsyningsselskaber og offentlige myndigheder.
- Forbrugsregnskaber - udarbejdes en gang årligt via Techem, ISTA, Brunata eller andet firma, som I allerede er tilknyttet, ligesom der sørges for flytteregistrering løbende og afregning i forhold til lejere.
- Genudlejning - Udlejning gennem administrationen kan aftales eller der udarbejdes lejekontrakt til de af udlejer anviste lejere
- Regnskab afleveres efter endt regnskabsår så hurtigt som det er muligt til selskabets/ejers revisor, ligesom det kan aftales, at der laves kvartals- eller halvårsopfølgninger.
- Budget - Udfærdigelse af budget for efterfølgende år
- Grundejernes Investeringsfond - Indberetning af udgifter til GI m.v. årligt
- Lønkørsel til ejendommens vicevært og andre ansatte
- Kontakt til ejendommens vicevært
- Interesser - Varetagelse af selskabets/ejers interesser i sager, som vedrører den almindelige drift, bistand/sparring til selskab/ejer
- Lejeloven - opdatering og opfølgning iht. gældende lovgivning - information til udlejer ved ændringer.
Administration af ejerforeninger
- Opkrævning af fællesudgifter, aconto varme og andet ved PBS-opkrævning eller mailopkrævning
- Rykkerprocedure – 1. rykker sendes omkring den 10. hver måned og 2. rykker sendes omkring den 20. hver måned – skal der overgives til inkasso herefter, aftales dette med bestyrelsen
- Betalinger og bogføring – der foretages løbende bogføring og betalinger
- Korrespondance med bestyrelse og ejere
- Forbrugsregnskaber udarbejdes en gang årligt via ISTA, Brunata, Techem eller andet varmefirma, som I allerede er tilknyttet, ligesom der sørges for flytteregistrering løbende.
- Regnskab afleveres efter endt regnskabsår så hurtigt som det er muligt til foreningens revisor, ligesom det kan aftales, at der laves kvartals- eller halvårsopfølgninger.
- Budget - Udfærdigelse af budget for efterfølgende år
- Generalforsamling - Tilrettelæggelse, udarbejdelse og udsendelse af dagsorden iflg. aftale med bestyrelsen, udarbejdelse og udsendelse af referat inkl. fysisk fremmøde på selve generalforsamlingen
- Lønkørsel til ejendommens vicevært
- Kontakt til ejendommens vicevært
- Interesser - Varetagelse af foreningens interesser i sager, som vedrører den almindelige drift, bistand/sparring til bestyrelsen
- Regler/Love - opdatering og opfølgning på den til enhver tid gældende lovgivning - information til bestyrelsen ved ændringer
Elektroniske ind- og fraflytningssyn
- Der udarbejdes elektronisk ind- eller fraflytningsrapport via programmet Domuspect, hvor lejer og udlejer modtager rapporten via mail straks efter afholdelse af synet. Der underskrives digitalt
Forsikring
- Administrationen er ansvarsforsikret
Aftale om administration
- Aftalen skræddersyes, så den passer præcis til dine behov